Vandaag is versie 1.1.0 van Qmenu uitgebracht. Deze update bevat heel wat nieuwe functionaliteiten welke hieronder toegelicht worden.
Qmenu is een digitale menukaart voor de horeca. Je kan eenvoudig een online menukaart voor je restaurant uitwerken. Je klanten kunnen deze via hun smartphone, tablet of computer raadplegen.
Bestellingen ontvangen via Qmenu
Vanaf nu is het mogelijk om klanten ook bestellingen te laten plaatsen van de gerechten op je digitale menukaart. Je kan deze functionaliteit inschakelen via de ‘Instellingen’ in het beheerspaneel.
Geplaatste bestellingen zullen in het vernieuwd dashboard getoond worden. Na het plaatsen van een bestelling duurt het maximaal 30 seconden voor een bestelling zichtbaar wordt.
Je kan een bestelling wijzigen van status naar ‘Bereiding’ of ‘Afgesloten’. Zo hou je een perfect overzicht. Gesloten bestellingen of bestellingen ouder dan 24 uur worden niet in dit live overzicht getoond.
Het is wel mogelijk om een overzicht te zien van alle reeds geplaatste bestellingen via Qmenu in het beheerspaneel via ‘Bestellingen’.
Op dit moment is het nog niet mogelijk om klanten bestellingen te laten betalen via de app.
Laat klanten een ober roepen via de app
Op drukke momenten is het niet altijd eenvoudig om een overzicht te houden van welke tafels allemaal wachten op een ober voor vragen, een bestelling te plaatsen, af te rekenen en dergelijke.
Daarom kunnen gasten vanaf nu ook een ober oproepen via Qmenu. Net zoals de bestellingen zullen deze verzoeken in het dashboard weergegeven worden en is het mogelijk om oproepen als afgesloten te markeren waarna deze niet meer zichtbaar zullen zijn.
Deze functionaliteit is ook in en uit te schakelen via de ‘Instellingen’.
Tafels beheren
Voor zowel bestellingen als het oproepen van een ober moet je uiteraard weten van welke tafel dit afkomstig is. Daarom is het vanaf nu ook mogelijk om tafels aan te maken in het beheerspaneel. Voor elke tafel kan dan een aparte QR code aangemaakt worden zodat bij het plaatsen van bestellingen meteen de juiste keuze is gemaakt voor de klant.
Dit is uiteraard volledig optioneel en klanten kunnen ook steeds zelf de tafel selecteren als ze via de generieke QR code op de menukaart terecht zijn gekomen.
Vernieuwd dashboard
Ook het dashboard heeft nu een invulling gekregen, dat is altijd aangenamer als een blanco pagina. Naast de nieuwe bestellingen en ober oproepen zal het nu ook kort enkele statistieken bevatten en een snellink om QR codes te genereren.
We zijn al volop bezig met de volgende versie van Qmenu met opnieuw de nodige uitbreidingen. We staan altijd open voor nieuwe verzoeken van onze klanten om de applicatie zo best mogelijk af te stemmen op hun noden.